KOSMOS 9

- AREA 51

torsdag den 3. december 2009

Hvordan man faar en praktikplads i bildesign

Hej venner,
i går jeg har fået en email fra en designstuderende bede mig om at skrive om, hvordan man får en praktikplads i bildesign. Det er en cool spørgsmål, som det ikke er let at answear, vil jeg prøve alligevel efter min daglige erfaring. Lad os begynde med at sige, at hver bil selskabet har en metode i udvælgelsen af unge talenter, så hvad jeg vil fortælle dig, er ikke en slags universel måde at gøre det. Generelt, hvor jeg arbejder, vi modtager via e-mail eller ved traditionel mail service porteføljer og cv'er med en præsentation brev.
Disse er de 3 vigtige elementer at have på et meget højt niveau, hvis jeg får en praktikplads ansøgning og CV eller motivation brev eller (værst) porteføljen er ikke så godt ... og det er det, jeg stopper ikke har nogen interesse i at gå på.
Cv'et
Den CV skal være god, meget professionel og præcis uden løgne (vi ser dem med det samme). Den CV kan have en hyggelig redaktionelt grafisk samme som dit visitkort. Den CV behøver ikke at have dit billede! For mere info om CV læse min artikel \ "For at få et job starter fra et godt CV \"
Motivation eller følgebrev
Motivationen brev er meget vigtigt for nogle virksomheder som franske og amerikanske dem, det er et brev, hvor kandidaten præsenterer ... fortsætte med at læse her