KOSMOS 9

- AREA 51

torsdag den 16. september 2010

Kort Story maaned kan 2010

Tanken om en novelle Måned er blevet flyder rundt i flere år. I 2003 Dark Larry, direktør for Story-prisen, opfordrede i et interview, at novellen var en meget amerikansk form og bør fejres i en national Short Story måned. I 2007 tog Dan Wickett af Emerging Writers Network og bestyrelsesmedlem og udgiver af Dzanc Bøger, op banner og erklærede maj som "Short Story måned," indleder flere online aktiviteter til fremme af denne idé og offentliggøre en samling af essays og anmeldelser . Den 1. maj 2009, pollede jeg mine læsere om idéen og fik en 99% godkendelse afstemning.

Men novellen ikke har en bredt baseret nonprofit organisation villige til at fremme Short Story måned på den måde, at Academy of American Poets gjorde, da de har udpeget april som National Poetry Måned i 1996, fremme en række kunstnere, udgivere, uddannelsesmæssige ledere , og kunst organisationer til at sponsorere aktiviteter over hele landet. Som Larry Dark hævdede på sin blog sidste år, for en national Short Story måned bliver en realitet, "Det vil være nødvendigt at have en stærk organisation bag sig, et ægte samordnet og nationalt koordineret indsats, og buy-in fra boghandlere, skoler, og biblioteker, for ikke at nævne forfattere og udgivere. "

Jeg spurgte Selskabet for Studiet af Short Story sidste år om deres interesse i at fremme en national Short Story måned, men fik intet svar. Selskabet vil afholde sit 11. International Short Story konference i Toronto 16-19 juni. Jeg vil deltage på et panel på konferencen, og på det tidspunkt, vil jeg igen opfordre dem til at hjælpe med at fremme en måned lange årlige fejring af den korte historie.

I år Dan Wickett har hyret hjælp af en række korte historie bloggere, vurderinger, forfattere, redaktører og udgivere til at deltage i en fælles diskussion af historier fra to nye kollektioner: Alyson Hagy's Ghosts of Wyoming (Graywolf Press, februar 2010 ) og Pinckney Benedikts Miracle Boy og andre historier (Tryk 53, maj 2010).

Jeg agter at øge min indsats på dette Læsning af Short Story blog i løbet af maj 2010, med to eller tre stillinger om ugen, som følger:

1. Jeg vil drøfte det arbejde, der er anført i Fiction 2010 særligt tillæg til The Atlantic, som ledsagede maj 2010 spørgsmål.

2. Jeg vil diskutere nogle af de historier der findes i 2010-Pen / O. Henry prisen volumen som netop kom ud.

3. Jeg vil diskutere nogle af de historier der findes i 2009-The Best American Short Stories, som kom ud i oktober sidste år.

4. Jeg vil sende blogindlæg om Pinckey Benedikts Miracle Boy og andre historier og Alyson Hagy's Ghosts of Wyoming fra den fælles online drøftelser, som tilrettelægges af Dan Wickett, som jeg bidrager.

Jeg håber du vil deltage i diskussioner og bidrage til at fremme maj som Short Story måned.