KOSMOS 9

- AREA 51

lørdag den 3. januar 2009

JPG magazine folderne

JPG magazine går ud af markedet. Et eksperiment i crowdsourcing, og hjemsted for nogle fremragende fotos, magasinet og websted er færdig som mandag, Jan 5.
Som abonnent, jeg nød tidsskriftet. Det var altid en behandling, når det kom til postkassen; se fotos på print var mere tilfredsstillende end at se online-udgaver. JPG aldrig offentliggjort nogen af mine fotografier, og mens jeg var altid en smule overrasket over at få det "Tak, men nej tak" e-mail, når jeg så det færdige produkt, tænkte jeg: "Nå, * nu * Jeg forstår . "



Magasinet blev grundlagt af Derek Powazek og Heather Champ, og når selskabet ændret retning, og de forlod/blev tvunget ud, Derek's blog post om situationen startet (eller i det mindste reklame) en dustup at bedt en følelsesmæssig tråd om MeFi .



Den anden side ( 1 , 2 ) var mindre godt modtaget end Derek's version. Nogle mennesker mener de kontroverser kan have markerede begyndelsen til enden for JPG.



Under alle omstændigheder ser det ud, som om det websted, vil være op for blot et par dage. Hvis du kan lide fotografi og have en vis tid i denne weekend, skal du gå tage et kig.